Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Salut mooms :) !

J'ai passé un certain temps ailleurs, aussi merci pour la poursuite de la maintenance de ce pack ;) !
Je profite de mon retour pour effectuer une suggestion de logiciel bien pratique, j'ai nommé BlueLife KeyFreeze :) !

C'est un petit utilitaire qui, via un combinaison de touches paramétrable (par défaut, c'est [Ctrl+Alt+F]), permet de totalement verrouiller le clavier et la souris, jusqu'à ce qu'on ressaisisse le raccourci clavier.

C'est vraiment super pratique, notamment pour nettoyer son clavier / sa souris, sans avoir à avoir peur de taper ou cliquer n'importe quoi / n'importe où.
Ca peut potentiellement être très utile également pour ceux qui ont des animaux, ou des enfants en bas âge ; afin de s'assurer qu'il n'y aura pas de catastrophe ;).

Testé et approuvé depuis environ un mois maintenant, je me permets donc cette suggestion ;).

A bientôt !

Edited by HackedPwned

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By robertcollier4
      I wrote this because I was unable to find any working tools on the Internet to correctly change the default browser association in Windows (such as if you want to use a portable edition of a browser).

The problem with all of the other tools on the Internet is that they do not correctly handle .URL files. Since .URL files are text files - they have to be passed to "HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut" where the URL gets parsed by shdocvw.dll and then passed to HKEY_CLASSES_ROOT\http. With other tools - the .URL files would open as text files in the browser instead of opening the actual URL itself. This script does it correctly.

Download here:
      http://www.autohotkey.com/board/topic/89803-set-default-browser-in-registry-correctly-handles-url-files/

Silent mode: If no command line arguments will show GUI. Will run in silent mode if argument passed to it on command line. Silent mode if successful does not write anything to command line / stdout (Autohotkey does not natively support writing to stdio)- if you are running in silent mode and the utility runs without any popups or warning dialogs - then the change was successful. Silent mode example: DefaultBrowserInRegistry.exe "D:\PortableApps\GoogleChromePortable\GoogleChromePortable.exe"