Jump to content

[14 janvier 2020] Update list GDR pour Windows 7 SP1 x86/x64 (Fr-En-De-Es-It)


Recommended Posts

@Thiersee

If I remember good KB3020369 superseeds RunOnce KB2533552, but WU still asks for it. If you integrate it before KB2533552 this one can't be integrated and you'll have a part of SP1 proposed at first WU connexion. This is the reason why this update is included in RunOnce section.

The second RunOnce update integrable offline is KB3042058, it has to be integrated after KB3020369.

I like the concept of such a big update that saves a lot of time for integrations, I just wonder if it's possible to uninstall some included updates or components ie Telemetry updates after. Not sure.

Some updates are not included in the Convenience pack, I'll have a look. I may create an other UL or an other category in existing ULs with this convenience pack and complementary updates for those who want to make fast integrations.

Link to comment
Share on other sites

MS just released rollup update - https://support.microsoft.com/en-us/kb/3125574

Quote

... This rollup package includes almost all the updates that were released after the release of SP1 for Windows 7 and Windows Server 2008 R2, through April 2016. This convenience rollup is intended to make it easy to integrate fixes that were released after SP1 for Windows 7 and Windows Server 2008 R2. We recommend that you include this rollup package in the image creation process to make it easier to quickly set up a computer.

Download via IE (support for others browsers will be added later):

http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=3125574

Link to comment
Share on other sites

Wintoolkit cannot integrate Convenience pack.
I have integrated KB3020369 and KB3125574 into Windows 7 SP1 iso with NTLite and installed in a virtual machine..
After install have a windows update stuck problem. Installed KB3138612 and let windows to search for updates and unfortunately it has been searching for updates for 1 hours and finally list updates;

important.png

opt.png

Good news; Windows10 Spyware Telemetry update optional.

 
Quote

 

Michael Niehaus

No, the convenience rollup does not contain the “Get Windows 10″ updates. (Those updates are primarily for end users; this convenience rollup is intended for IT pros in organizations that want to create Windows 7 images faster.)

 

Bad News from blog;

https://blogs.technet.microsoft.com/windowsitpro/2016/05/17/simplifying-updates-for-windows-7-and-8-1/

Monthly Rollups

Also today we are announcing that non-security updates for Windows 7 SP1 and Windows 8.1 (as well as Windows Server 2008 R2 SP1, Windows Server 2012 and Windows Server 2012 R2) will be available as a monthly rollup (fixes rolled up together into a single update).  Each month, we will release a single update containing all of the non-security fixes for that month.  We are making this change – shifting to rollup updates, to improve the reliability and quality of our updates.

I hope rollup not have windows 10 telemetry updates

Edited by X-Force
Link to comment
Share on other sites

@X-Force

Are RDP 8.1 updates asked by WU (I suppose a part of them) ? I suppose since Rollup pack only include updates until april 2016 you had all may updates proposed by WU (a may rollup updates was published today). I've no oportunity to make test until next week.

KB3138612 should be integrated after the Rollup to have last WU client.

Link to comment
Share on other sites

@X-Force

Are RDP 8.1 updates asked by WU (I suppose a part of them) ? I suppose since Rollup pack only include updates until april 2016 you had all may updates proposed by WU (a may rollup updates was published today). I've no oportunity to make test until next week.

KB3138612 should be integrated after the Rollup to have last WU client.

Link to comment
Share on other sites

I just installed a VM (x86) from scratch (Win7 HP SP1) with only KB3020369 and the convenience Pack integrated, plus IE11.

No problems regarding search time for updates, but:

1) It did not integrate IE11

2) The prerequisite for RDP have not been integrated

I didn't search for other issues.

My opinion is that this pack is not really just to be integrated in an ISO for a fresh installation; I think more to update a running system.

Link to comment
Share on other sites

I just installed a VM (x86) from scratch (Win7 HP SP1) with only KB3020369 and the convenience Pack integrated, plus IE11.

No problems regarding search time for updates, but:

1) It did not integrate IE11 (i.e. may be the prerequisite are not in the pack)

2) The prerequisite for RDP have not been integrated

I didn't search for other issues.

My opinion is that this pack is not really just to be integrated in an ISO for a fresh installation; I think more to update a running system.

And I do not understand completely MS: why a pack without IE11, if IE8 is not supported anymore?

Edited by Thiersee
Link to comment
Share on other sites

Last 30 years Nobody understand Microsoft . :)

Now continue old list. New update today;

KB3139923v2    Deepclean: KB3072630 & KB3139923
KB3156417        New (RPC/Schannel) not replace any update

KB3123862         New version (Win10 Telemetry Updates)

Edited by X-Force
Link to comment
Share on other sites

Les liens directs pour KB3125574 (convenience update ou sp2 non-officiel)
x86:
download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2016/05/windows6.1-kb3125574-v4-x86_ba1ff5537312561795cc04db0b02fbb0a74b2cbd.msu
x64:
download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2016/05/windows6.1-kb3125574-v4-x64_2dafb1d203c8964239af3048b5dd4b1264cd93b9.msu

Et ceux de KB3020369 (à intégrer avant, et dans une première session à part)
x86:
download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2015/04/windows6.1-kb3020369-x86_82e168117c23f7c479a97ee96c82af788d07452e.msu
x64:
download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2015/04/windows6.1-kb3020369-x64_5393066469758e619f21731fc31ff2d109595445.msu

A intégrer avec DISM, pour le moment WinToolkit ne sait pas les intégrer.

Comment utiliser DISM:

https://technet.microsoft.com/en-us/library/dd744559%28v=ws.10%29.aspx

Link to comment
Share on other sites

Hello,

Test en x86 : l'intégration du pack se passe sans problème, à condition d'intégrer en premier KB2670838 (mise à jour plateforme Windows) et KB3020369 (prérequis). Attention, il faut forcer le déplacement de KB3020369 vers la catégorie "updates" de Wintoolkit et la faire passer avant le Rollup Pack.

L'intégration est plus rapide, environ 30 min sur ma configuration. Plus besoin des mises à jour RunOnce. L'ISO pèse moins lourd, ainsi que l'occupation du disque après installation (8,6 Go vs. 17 Go avec les mises à jour une à une). Le dernier WU client KB3138612 n'est pas inclus dans les mises à jour, je l'ai ajouté car au premier redémarrage, WU met des plombes avant de fonctionner (mais WU rame quand même avec).

En revanche, comme prévu, 3 mises à jour de télémétrie sont installées (KB3075249, KB3080149, et KB3068708). Ce n'est pas possible de les désinstaller manuellement, il faut désactiver les services. Et lorsqu'enfin WU s'est mis à fonctionner, je me suis retrouvé avec 45 mises à jour prioritaires demandées par WU !! Je ne suis pas vraiment convaincu par ce pack et vais sûrement rester sur l'UL classique.

@mooms

je n'ai pas vu ton message, WU ramait alors j'avais mis le mien en stand-by. Wintoolkit ne m'a pas donné de message d'erreur lors de l'intégration du pack, mais au vu du résultat final, il y a dû avoir un bug qq part. je vais faire un essai avec DISM.

Edited by rhahgleuhargh
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, rhahgleuhargh said:

....

En revanche, comme prévu, 3 mises à jour de télémétrie sont installées (KB3075249, KB3080149, et KB3068708). Ce n'est pas possible de les désinstaller manuellement, il faut désactiver les services. Et lorsqu'enfin WU s'est mis à fonctionner, je me suis retrouvé avec 45 mises à jour prioritaires demandées par WU !! Je ne suis pas vraiment convaincu par ce pack et vais sûrement rester sur l'UL classique....

 

I can confirm it!

I made a test in the same way and I got 40 updates proposed by WU (not installed!); after a deep clean (a bounch of 510 MB uninstalled!) WU proposed 42 updates...

Thiersee

Link to comment
Share on other sites

bonjour a tous!

petite question, j'essaye de garder les KB téléchargées en suivant ce qui est indiqué dans le readme, mais WUD me re-télécharge tout a chaque fois (alors que les Kb sont bien présente dans le dossier de destination), savez-vous pourquoi? (j'utilise WUD 2.50 build 1002)

coté wintoolkit, j'utilise la 1.5.4.4, correct?

je vais essayer d'integrer les KB sur un win 7 SP1 x64 OEM SPL DELL, j'espere que tout roulera...

 

Link to comment
Share on other sites

la KB3139923 ne se télécharge pas, microsoft a mis en ligne une nouvelle version (KB3139923-V2-x64.msu) en date du 17/05/2016

j'ai wintoolkit qui me signale 4 KB en "erreur":

KB2533552

KB2603229

KB3020369

KB3046269

vu que d’après le message il peut s'agir d'un faux positif et que wintool me propose de les passer dans la section "silent"; j'ai accepté...

 

Edited by winproof
Link to comment
Share on other sites

@winproof

WUD retélécharge toutes les mises à jour cochées. Lorsque tu veux simplement récupérer les nouvelles KB, ne coche que celles qui sont en gris, il faut que tu ouvres les dossiers. Les catégories où il manque des mises à jour ont l'icône en jaune. Les dossiers en vert sont ceux qui ont toutes les mises à jour téléchargées.

Pour les 4 KB "en erreur", oui, ce sont des mises à jour RunOnce, il faut également que tu ajoutes à la fin KB3042058 (nommée zWindows601.....msu).

Pour KB3139923, c'est normal, je n'ai pas encore publié la mise à jour des ULs. Comme 90% des mises à jour facultatives passent prioritaires d'un mois à l'autres, j'attends le Patch Tuesday pour reuploader les ULs mises à jour. Je ferai peut-être une exception ce mois ci à cause du Convenience Rollup Pack, mais pour l'instant, celui-ci ne s'intégre pas correctement avec Wintoolkit.

POur KB3139923 v2 x64, c'est ici.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, rhahgleuhargh said:

L'intégration est plus rapide, environ 30 min sur ma configuration. Plus besoin des mises à jour RunOnce. L'ISO pèse moins lourd, ainsi que l'occupation du disque après installation (8,6 Go vs. 17 Go avec les mises à jour une à une).

Ces points sont très intéressants.

Link to comment
Share on other sites

je confirme, j'avais déjà essayé avec l'udpate liste précédente, ca avait pris pas loin d'une heure, avec celle-ci 30mn creation de l'iso comprise.

par contre un truc bizarre, aprés l'install de windows je me suis retrouvé avec un windows en français, mais win update en anglais!

corrigé après les mises a jours, doit y avoir une update en anglais dans l'ul, non?

Link to comment
Share on other sites

@mooms

à prendre avec précaution, visiblement l'intégration ne s'est pas fait comme il faut sous Wintoolkit, puisque j'ai eu 43 mises à jour prioritaires de demandées.

Il faudra que je fasse un essai avec DISM, pas le temps ce WE...

 

Edited by rhahgleuhargh
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, winproof said:

je confirme, j'avais déjà essayé avec l'udpate liste précédente, ca avait pris pas loin d'une heure, avec celle-ci 30mn creation de l'iso comprise.

par contre un truc bizarre, aprés l'install de windows je me suis retrouvé avec un windows en français, mais win update en anglais!

corrigé après les mises a jours, doit y avoir une update en anglais dans l'ul, non?

Non, les mises à jour sont neutres. Ce sont juste les installateurs de IE 11 et le XP Mode qui ont leur propre langue, il y a une catégorie pour chaque.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...